Lektury września
Od września jestem na okrągło otoczona książkami, bo rozpoczęłam pracę jako bibliotekarz. Nie oznacza to wcale, że całymi dniami czytam. Jakie książki przeczytałam w ubiegłym miesiącu?
55/2019
Żniwiarz. Pusta noc- Paulina Hendel
Przecież Polska nie zaistniała ot tak w chwili, kiedy przyjęła chrzest. Na tych samych terenach działo się wiele ciekawych rzeczy, żyli ludzie, którzy wierzyli w starych bogów oraz najróżniejsze demony. Mieli swoje świeta, własne tradycję. Chrześcijaństwo, nie mogąc tego wszystkiego wyplewić z umysłów ludzi, zaczęło przejmować niektóre ze starych zwyczajów.
Trafiłam kiedyś przypadkiem na poznańskich targach książki Pegazik na książki Pauliny Hendel. Były w promocji, więc kupiliśmy z M jej pierwszą trylogię, czyli Zapomnianą Księgę. Książki nas zauroczyły, przystępnością języka i fabułą ze słowiańską mitologią. Na tegorocznych poznańśkich Targach udało mi się spotkać z autorką i kupić pierwszy tom jej kolejnej serii.
Magda ma dwadzieściaparę lat i pracuje w księgarni swojej matki. Nie ma zbyt wielu przyjaciół, a czas najchętniej spędza ze swoim wujkiem Feliksem tropiąc upiory ze słowiańskich wierzeń. Feliks jest Żniwiarzem, stoi na straży porządku świata żywych i martwych. Pewnego jednak dnia, Magda poznaje Mateusza, a żniwiarze, którzy z pozoru są nieśmiertleni, zaczynają znikać w tajemniczych okolicznościach.
Lekka historia, w której łatwo się połapać kto jest kim. Taką fantastykę mogę czytać, w bardziej skomplkowanych światach się gubię. Polubiłam główną bohaterkę i cieszę się, że przede mną kolejne tomy tej serii.
Wydawnictwo: Czwarta Strona; rok: 2017; stron: 432; kategoria: literatura młodzieżowa- fantasy.
56/2019
Pod powierzchnią- Anna Dembowska
Gdy ludzie kierują do losu pretensje: "Czemu mnie to spotkało?", udają, że to pytanie retoryczne. Nie robią nic z tym pytaniem, nie szukają odpowiedzi, nie chcą odpowiedzi, a może boją się odpowiedzi. Prawda jest taka, że zawsze są jakieś przyczyny, zawsze jest jakaś odpowiedź. I nie chodzi tu o winę, ale o szereg małych i dużych decyzji, emocji, reakcji, przekonań, spotkań, blokad, myśli. Szereg, który ukłąda się w nową przyszłość. Wcześniejsze kroki prowadzą do tu i teraz. Przeszłość zmienia się w ślad. Każda tajemnica ma swój początek.
Książka nawiązująca do serialu TVN i opowiadająca historię wydarzeń sprzed pierwszego sezonu.
W Płocku mały chłopiec gubi się podczas rycerskiego festynu. Szybko okazuje się, że było to porwanie. Sprawę prowadzi komisarz Maria Byszewska. Tutaj przeczytacie więcej na temat książki.
Wydawnictwo: Edipresse; rok: 2019; stron: 320; kategoria: sensacja.
57/2019
Czarnobyl. Spowiedź reportera- Igor Kostin
Kiedy bohaterowie nie mają imion, traktuje się ich tak, jakby w ogóle nie istnieli.
Bardzo chciałam przeczytać tę książkę, ale cieszę się, że jej nie kupiłam. Zawiodłam się, licząc na jakąś szczegółową relację. Igor Kostin był fotoreporterem i głównie zdjęcia zawiera ta publikacja. W dodatku na nieodpowiednim do tego papierze. Fotografie przeplatane są krótkimi tekstami na temat katastrofy i wydarzeń po niej następujących. Trochę ciekawych informacji, mnóstwo interesujących zdjęć, jednak nie tego się spodziewałam.
Wydawnictwo: Albatros; rok: 2019; stron: 240; kategoria: reportaż.
58/2019
Rana- Wojciech Chmielarz
Koszmary trwały od tak dawna, że czasami miała wrażenie, że stały się jej immanentną częścią. Nowym organem ciała, chociaż bolesnym i niepotrzebnym. Nowotworem snów.
Po Żmijowisku miałam ochotę na kolejną książkę pana Chmielarza i w ręce wpadła mi jego najnowsza publikacja.
Dzieje się w szkole. Podzielona jest na lekcje i przerwy, a jest lekcją życia, od którego przerw nie ma. Klementyna zaczyna pracę w prywatnej szkole. Dla kobiety w jej wieku i z dużą przerwą w życiu zadwodowym to jak los wygrany na loterii. Zaprzyjaźnia się z jedną z nauczycielek- Elżbietą. Po kilku dniach ginie jedna z uczennic- Marysia, a Ela próbuje dowiedzieć się, co tak naprawdę było powodem śmierci dziewczynki. Następnie Elżbieta zostaje ofiarą morderstwa, a jedynymi osobami, które coś o tym wiedzą są Klementyna i Gniewomir- uczeń uważany za trudnego.
Znów mroczna, ale dobra opowieść. Autor świetnie potrafi opisać ludzkie demony i słabości.
Wydawnictwo: Marginesy; rok: 2019; stron: 380; kategoria: kryminał.
59/2019
Optymizm mimo wszystko- Agata Komorowska
Bo szczęście to kwestia wyboru, wiary i nadziei, które są nieodłącznymi towarzyszkami optymizmu.
Historie z życia wzięte. Na własnym przykładzie Agata Komorowska pokazuje, że można być szczęśliwym mimo wszystko. Przeczytajcie całą recenzję.
Wydawnictwo: Edipresse; rok: 2019; stron: 304; kategoria: książki psychologiczne.
Nowe na półce: Lista obecności Agaty Kołakowskiej zakupiona podczas spotkania autorskiego, a z Biedronki Gang Słodziaków. Przyjaciele mogą wiele...- Renata Piątkowska.
Od wydawnictwa Edipresse otrzymała do recenzji Pod powierzchnią Anny Dembowskiej oraz dwie książki Nory Roberts: W poszukiwaniu prawdy oraz Śmierć i mrok (jako J.D. Rob).
Z biblioteki w ramach bookcrossingu przyniosłam książki Harlana Cobena: Schronienie, Odnaleziony, Kilka sekund od śmierci i W głębi lasu.
Otoczona książkami, ale na czytanie nie mająca czasu. Oto cała ja! Ale wrześniowe lektury były całkiem dobre...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Podziel się z nami swoją opinią :)